.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
خبرهای پزشکی و سلامت ایران
پایگاه اطلاع رسانی خبری
سایت تفریحی و سرگرمی پیچک
سایت خبری و تفریحی و آموزش : پردیس سلامت
آخرين اخبار ايران و جهان
اطلاعات عمومی و اخبار : روبات سورنا
سایت تفریحی و سرگرمی
جدید ترین اخبار و مطالب حقوقی
سایت سرگرمی و تفریحی گیگر
بزرگترین مرجع دانلود فارسی زبانان
دانلود فیلم - دانلود آهنگ جدید
آخرین اخبار ایران و جهان : پرتال خبر
سایت تخصصی اطلاعات موبایل : اپ موبايل
جدیدترین و آخرین اخبار ورزشی
سرگرمی تفریحی
پرتال سرگرمی تفریحی جامع پارسی زبانان
اخبار جدید - اخبار ایران و جهان
جدیدترین اخبار دانلود | اونیکس فیلم
آپلود عکس رایگان
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

SNN.ir - .: Student News Agency :. - خبرگزاري دانشجو

  • SNN.ir - .: Student News Agency :. - خبرگزاري دانشجو

    به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،  امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی ظهر آدینه در خلال سی و پنجمین یادواره شهدای قلعه نو خرقان بخش بسطام ضمن اشاره به راه‌های نفوذ دشمنان در ایران اسلامی، ابراز داشت: جنگ نرم و عملیات روانی مختص به امروز یا دیروز انقلاب اسلامی نیست، هجمه روانی از ابتدای خلقت بشر بوده و حتی از مادها نمونه‌های آن با پوشیدن صورتک‌هایی برای ایجاد رعب و وحشت روانی در بین جوامع رواج داشته است.

     

    وی بابیان اینکه امروز اما شکل نوینی از جنگ نرم و عملیات روانی را شاهد هستیم، افزود: در برهه کنونی دشمنان برای القای دشمنی خود و حس مقابله دنیا با اسلام، به ابزارهای مختلفی متوسل می‌شوند که نخستین آن‌ها ایران هراسی است.

     

    تحریف و سانسور دو سلاح مهم دشمن در جنگ نرم

     

    فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: دشمنان با جنگ نرم و تبلیغات سوء به دنبال ایران هراسی در منطقه بوده و در این راه از هیچ تلاشی روی‌گردان نیستند، این دشمنان اما با در دست داشتن سلاح دوم یعنی تحریف و سانسور، به دنبال بزرگنمایی برخی نکات و کاستی‌های ما در دنیا هستند.

     

    اسماعیلی بیان داشت: سلاح سانسور از سوی دشمن برای بریدن و قطع ساختن مزیت‌های ایران اسلامی و عدم نمایش واقعیت‌ها در دنیا به کار گرفته می‌شود و در این راه هیچ هدفی جز ایستادن در برابر اسلام ناب محمدی(ص) وجود ندارد.

     

    وی بابیان اینکه امروز دشمنان از اسلام آن چیزی را نشان می‌دهند که خودشان میل دارند، تصریح کرد: جوانان ما در عرصه هستند و تا ابد ماندگار خواهند بود و این ماجرا را درک می‌کنند، اما متأسفانه هستند عده قلیلی که موجب می‌شوند تا فتنه‌هایی مانند ۸۸ در کشور ایجاد شود، این‌ها همان زائیده‌های تحریف و سانسور هستند.

     

    غرب جنایات و تبعیض نژادی‌هایی درون خود را سانسور می‌کند

     

    فرمانده پداجا همچنین گفت: غرب جنایات و تبعیض نژادی‌هایی درون خود را سانسور کرده و یک چهره دموکراتیک و آزاد و بهشت گونه از خود نمایش می‌دهد تا عده‌ای را فریب دهند لذا باید هوشیار بود چراکه این امر نیز نمونه‌ای از جنگ نرم دشمنان است.

     

    اسماعیلی بابیان اینکه بزرگنمایی و کوچک نمایی دیگر ابزار جنگ نرم دشمنان است، ابراز داشت: رجزخوانی برای دشمنان اشتباهی بزرگ و سهل‌انگاری و سهل اندیشی است، رجزخوانی برای دشمنی که چنگ و دندان نشان می‌دهد معنایی ندارد و باید در میدان پاسخ او را با مشت محکم داد.

     

    وی افزود: باید در برابر عملیات جنگ نرم دشمنان ایستادگی کرد و یاوه‌گویی‌هایشان پاسخ محکم داد.

     

    رصد آسمان ایران در ۳۷۰۰ نقطه 

     

    فرمانده قرارگاه عملیاتی خاتم‌الانبیاء (ص) بابیان اینکه این قرارگاه سه هزار و ۷۰۰ نقطه در سراسر ایران اسلامی برای رصد آسمان دارد، گفت: قرارگاه پدافند جوان‌ترین کارکنان نیروهای مسلح را در خودش دارد، اما پختگی خاصی در درون خود احساس می‌کند چراکه کارکنانش، شهدا را می‌بینند و ما معتقد هستیم انقلابی گری در لحن نیست بلکه در رفتار است و امروز پدافند هوایی ارتش ۲۴ساعته و همیشه بیدار، آگاه و هوشیار در برابر کوچک‌ترین تحرکاتی علیه مرزوبوم ایران اسلامی ایستادگی می‌کند.

     

    اسماعیلی بابیان اینکه پدافند هوایی پاسخ رجزخوانی دشمنان را در میدان نبرد می‌دهد، ابراز داشت: دشمنان هرچه می‌خواهند مبالغه کنند، ما سراپا ایستادگی خواهیم بود که نمونه‌های آن‌ها به‌کرات مشاهده کردیم، برای مثال هواپیمای آر کیو ۱۷۰ که لبه فنّاوری‌های روز آمریکا بود، چگونه اسیر شد؟ آن‌هم هواپیمایی که با ماهواره هدایت می‌شد و می‌تواند خودش، خودش را منهدم کند این چگونه به دست متخصصان ایران اسلامی بر زمین نشانده شد؟ و این اقتدار ایران اسلامی در بحث دفاع است.

     

    وی افزود: فتنه گران نمی‌دانند خون شهدا در مملکت ما کاری کارستان کرده که هر فتنه‌گری در هر زمان و مکانی که بخواهد عرض‌اندام کنند، حتی نوجوانان ۱۰ ساله حاضر در این محفل زبان آن‌ها را از حلقومشان بیرون می‌کشند این هم برای دشمنان خارجی است و هم برای دشمنان داخلی، ما اگر امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم، همه این‌ها درست و قابل‌قبول است اما این‌ها ربطی به دشمنان ندارند، دشمن قرار نیست مشکلاتمان را حل کند ما رهبر آزاده‌ای داریم که هرکجا هر خدمتگزاری بخواهد کم‌توجه به مردم باشد، فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

     

    هواپیمای نظامی دشمن را در بندرعباس بر زمین نشاندیم

     

    فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان نیز گفت: شما نباید از گزینه‌های روی میز دشمنان بترسید، چراکه پایه‌های این میز، تماماً، موریانه خورده است و من از دشمنان می‌پرسم هواپیمای جاسوسی هرمس کجا نابود و چشم نامحرم شما از ایران اسلامی کجا کور شد؟ باید بترسید، چراکه قرارگاه پدافند هوایی بیدار است.

     

    اسماعیلی بابیان اینکه هواپیمای نظامی دشمن با ۱۰۸نظامی که افتخار می‌کرد با پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی ساخته‌شده، تحت پوشش مسافربری قصد عبور از فضای ایران اسلامی را داشت و وقتی این هواپیما در بندرعباس بر زمین نشست، از ملت خوب ما که وارث شهدا هستند، عذرخواهی کردید چراکه ملت ما وارث خون شهدا هستند و ما شمارا با تجهیزات خودمان بر زمین نشاندیم و اگر رعایت نکنید، ادب خواهید شد ما مماشاتی با دشمنان نداریم.

     

    وی بابیان اینکه در عرصه سیاسی چانه‌زنی‌ها آداب خودش را دارد، گفت: سربازان این مملکت چانه‌زنی سیاسی نمی‌کنند سربازان تنها اقدام می‌کنند و چه‌بسا این کلمه برای مردم شاهرود با اهدای بیش از یک هزار شهید گلگون‌کفن، کلمه‌ای نامأنوس نیست.

     

    دشمن به دنبال ایجاد وضع ناامیدی و تشویش در جامعه است

     

    فرمانده پداجا افزود :امروز گرانی، مشکلات، نارسائی‌ها و اقتصاد بر مردم فشار می‌آورد اما باید گفت این‌ها ربطی به دشمنان ندارد آن‌ها نه برای ما صندوق رأی گذاشتند، نه ما را هدایت کردند و نه ما را همراهی کردند که امروز مشکلات را بر گردنشان بگذاریم دشمنان در تنها چیزی که شرکت کردند، صفوف شیطانی استکباری است.

     

    اسماعیلی گفت: خدمتگزاری اگر سهل‌انگار باشد طبق قانون به مجلس احضار می‌شود و نماینده‌های مردم رأی می‌دهند، اما دشمنان این تفکر را القا می‌کنند تا بگویند این قدرت ما است که شما دچار این مشکلات هستید.

     

    وی بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد وضع ناامیدی و تشویش در جامعه است، ابراز داشت: شایعه‌پراکنی مستمر، بین نیروهای مسلح رأی و نظر ایجاد کردن، برخی سازمان‌ها را به جان هم انداختن، ترور شخصیتی کردن و ... از ابزار دشمنان است، لذا ما بااقتدار به این دشمنان می گوییم که شما چه‌کاره هستید برای این مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ این اختلافات بین اقوام، لشگری و کشوری طبیعی است، اختلافی که نهایتاً یک سلیقه از داخلش بیرون آید اما تحریف آن، ابزاری برای جنگ نرم دشمنان است.

     

    فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ترویج فرهنگ وارداتی را مهم‌ترین ابزار دشمنان برای ضربه زدن به‌نظام دانست و تصریح کرد: امروز تمکین از ولایت فقیه، خاری در چشم دشمنان است همان‌طور که فوکویاما در جمع صهیونیست‌ها می‌گوید«اگر اسرائیل می‌خواهد به شیعیان ضربه بزند، باید بال‌سرخ امام حسین(ع) و بال سبز مهدویت را از ایشان گرفت و درنهایت شیعه یک زره دارد که آن نیز ولایت‌فقیه است و اگر بتوانید این زره را از تن شیعیان بیرون آورید، قطع کردن بال‌های شیعیان کاری ندارد» لذا باید دانست که روی سخنان فوکویاما، همان ترویج فرهنگ وارداتی است که به ولایت ضربه می‌زند.



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : جمعه 13 اسفند 1395
.

ماجرای جنجالی ازدواج لیلا بلوکات با والیبالیست مشهور - ایران ناز

  • ماجرای جنجالی ازدواج لیلا بلوکات با والیبالیست مشهور - ایران ناز

    به گزارش ایران ناز شایعات اخیر درباره بازیگر زن مشهور کشورمان ، باعث ناراحتی و واکنش او شد ! این بازیگر زن مشهور شایعات ازدواجش با یک ورزشکار معروف را رد کرد .

    ماجرا ازین قرار است که خانم لیلا بلوکات از شایعاتی که درباره رابطه اش با چند ورزشکار بر سر زبانها افتاده بود گلایه کرد. لیا بلوکات بازیگر کشورمان به انتقاد از شایعاتی که درباره او منتشر می شود پرداخت!  این روزها شایعاتی درباره لیلا بلوکات بازیگر و ستاره سابق فوتبال به گوش رسیده است که واکنش های این بازیگر را به دنبال داشته است. لیلا بلوکات می گوید که به دلیل روابط کاری‌اش با آدم‌های گوناگونی در ارتباط است.

    لیلا بلوکات در پاسخ به این سوال که «بدترین شایعه‌ای که در مورد خودش شنیده‌، چه بوده‌است؟» می گوید:«ارتباط من با یک والیبالیست، البته بد نیست به این نکته اشاره کنم، چون من آدم ورزشی هستم، قطعا با افراد ورزشی زیادی در ارتبال خواهم بود، والیبالیست، فوتبالیست، حتی کشتی گیر و… این رفت و آمدها باعث شده تا شایعاتی به وجود بیاید.

    دلیل دیگر شیوع این حرف و حدیث‌ها درباره من به دلیل خیریه‌هایی است که راه اندازی کرده‌ام و از افراد ورزشی و دیگران کمک خواسته‌ام تا در این کار پسندیده با من همراه باشند.

    شایعه‌ای دیگر این که من با یکی از بچه‌های تیم والیبال ازدواج کرده ام! و به علت این که با آقای علی کریمی برای کارهای خیریه پیشتر در ارتباط و تعامل هستم، شایعه شده بود با ایشان دوست هستم و ..

    به دلیل روابط کاری‌ام، با آدم‌های گوناگونی در ارتباط هستم. قطعا این بدان معنی نیست که با هر کسی اسلام و احوالی پرسی می کنم، رابطه دارم و قرار است ازدواج کنم! متاسفانه این شایعات در زندگی شخصی هر فردی تاثیرگذار خواهد بود.

    الان یک دختر مجرد هستم اما اگر متاهل بودم، قطعا با همسرم به مشکلاتی برمیخوردم. خداروشکر افراد نزدیک و خانواده‌ام، مرا به خوبی می‌شناسند. یک بار شایعه شده بود من تصادف و فوت کرده‌ام؛ برای چند ساعتی خانواده من نگران شدند یا این که شایعه شده بود خارج از کشور زندگی می‌کنم، این موضوع باعث شد خیلی از کارگردانان نتوانند با من قرارداد ببندند و …»



:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : جمعه 13 اسفند 1395
.

آیا خانم های باردار می توانند به مسافرت بروند؟

  • آیا خانم های باردار می توانند به مسافرت بروند؟

     مسافرت خانم های باردار با هواپیما

    اگر خانمی مشکل خاصی نداشته باشد با اجازه پزشک خود, می تواند سفر برود

    مطالعات نشان می دهد، در صورتی که حاملگی بدون عارضه باشد، سفر کردن اثر مضری بر روی آن ندارد. اما مسافرت خانم های باردار با چه شرایطی باید باشد؟

    اگر خانمی مشکل خاصی نداشته باشد و به شرط اینکه قبل از برنامه ریزی برای مسافرت معاینه شود و اجازه سفر و نکته های لازم را دریافت کند، می تواند سفر برود.

    بهترین زمان برای مسافرت خانم های باردار
    بهترین دوره در سه ماهه دوم یا نیمه بارداری است یعنی بین ۱۴ و ۲۸ هفته.بیشتر اورژانسهای بارداری در سه ماهه اول و سوم اتفاق می افتد. بعد از ۲۸ هفته تحرک مشکلتر می شود و نشستن برای مدت طولانی نیز سخت می باشد. اما طی نیمه بارداری، انرژی بازگشته و تهوع بارداری اتمام یافته و هنوز تحرک راحت است. اغلب سریعترین راه مسافرت خانم های باردار بهترین است.

    بیماری های شایع زنان باردار در سفر
    مسمومیت غذایی در اثر مصرف موادغذایی آلوده، عفونتهای ادراری ناشی از رعایت نکردن بهداشت ناحیه تناسلی، دردهای عضلانی و شکمی در اثر خستگی یا کم خوابی سفر، لخته شدن خون در عروق در اثر بی حرکتی، کم آبی بدن و عفونتهای ایجاد شده از شایعترین خطراتی هستند که ممکن است، زنان باردار را حین سفرهای نوروزی تهدید کنند.

    زنان باردار باید قبل از سفر با پزشک معالج خودشان مشورت کنند و هرگاه حین سفر علائم خطرناکی مانند ورم پا همراه با درد یا تغییر رنگ، خونریزی یا ریزش آب و قطع حرکات جنین مشاهده کردند باید در اسرع وقت نزد پزشک مراجعه کنند تا به طور اورژانسی درمان شوند.

    مسافرت خانم های باردار با هواپیما
    بهترین زمان برای مسافرت خانم های باردار در اواسط بارداری و در هفته ۱۴ تا ۲۸ بارداری می باشد چرا که خطر زایمان زودرس و سقط جنین کمتر است. بسیاری از خطوط هوایی پرواز در ماه آخر بارداری را منع می کنند یا گواهی پزشکی درخواست می کنند. بعضی سفر بعد از هفته ۳۶ بارداری را منع می کنند. خصوصا در مسافرت خارجی از قبل از قوانین خطوط هوایی مربوطه آگاهی داشته باشید.

    سفر خانم های بارداری
    در طول پرواز ممکن است حالت تهوع بارداری بدتر شود. بنابراین بهتر است چندین کیسه نایلونی همراه خود داشته باشید.

    در بسیاری از زنان، بارداری می تواند باعث مشکلات گردش خون گردد. هنگامیکه در هواپیما هستید، خطر ایجاد لخته خونی در رگ ها زیاد می شود. برای جلوگیری از لخته شدن خون در هنگام پرواز توجه داشته باشید که:

    لباس های گشاد و راحت به تن کنید.
    جوراب های مخصوص واریس بپوشید
    پاها را روی هم نیندازید. 

    مسافرت خانم های باردار با هواپیما

    زنان باردار باید قبل از سفر با پزشک معالج خودشان مشورت کنند

     
    جوراب
    ماشین های بازرسی در فرودگاه دارای اشعه X نیستند و هیچگونه خطری برای شما و یا جنینتان ندارند.

    باید صندلی فضای زیادی داشته باشد و راحت باشد. بر روی صندلی کنار راهرو بنشینید که بتوانید به آسانی بلند شوید و طی پرواز طولانی بتوانید پاهایتان را کشش دهید.

    در تمام مدت کمربند صندلی را ببندید زیرا دست انداز هوایی بدون اخطار قبلی اتفاق می افتد. البته کمربند را زیر شکم حامله بر روی قسمت استخوانی لگن ببندید.

    اگر امکان داشته باشد، گاهی از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید. اگر باید در جای خود بنشینید، قوزک پای خود را به جلو و عقب حرکت دهید. هر نیم ساعت یک بار پاهای خود را خم کنید، قوزک پایتان را بچرخانید و انگشتان پاهایتان را تکان دهید و ورزش های کششی انجام دهید. اگر صندلی کنارتان خالی است، پاهای خود را روی آن صندلی قرار دهید.

    مایعات زیادی بنوشید ولی از خوردن غذاهای نفخ آور و نوشابه گازدار قبل از پرواز پرهیز کنید زیرا در فشار کم حین پرواز،گازها متسع شده و ایجاد ناراحتی می کند. اگر دارای حالت تهوع هستید باید از قبل داروی ضد تهوع طبق نظر پزشک خود مصرف کنید.

    کاهش فشار هوا موقع پرواز به میزان مختصر مقدار اکسیژن خونتان را پایین می آورد اما بدنتان بطور طبیعی آن را تنظیم می کند. اگرچه میزان اشعه در ارتفاعات بالا افزایش دارد اما سطح تماس برای مسافران معمولی قابل ملاحظه نیست. اما برای افراد بارداری که بخاطر شغلشان باید مرتب سفر کنند ممکن است قابل ملاحظه باشد.

    مسافرت خانم های باردار با ماشین
    مسافرت خانم های باردار در هر روز را کوتاه کنید یعنی فقط به مدت ۵ یا ۶ ساعت در هر روز رانندگی کنید و حتما از کمربند ایمنی استفاده کنید. کمربند باید در زیر شکم و روی قسمت فوقانی ران ها قرار گیرد و تا آن جایی که ممکن است باید چگونگی قرارگیری کمربند راحت باشد، کمربند شانه نیز باید در میان دو سینه قرار گیرد.

    هر دو ساعت یک بار از ماشین پیاده شوید و مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنید و یا قدم بزنید. به کمر خانم باردار نباید فشاری وارد شود، زیرا فشار زیاد به کمر و خستگی در طول سفر، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری، احتمال لکه بینی و به دنبال آن سقط جنین را افزایش می دهد.

    مسافرت خانم های باردار با قطار
    بهترین وسیله برای مسافرت خانم های باردار قطار است که می تواند راحت در آن قدم بزند. البته در مسافت طولانی، امکان تکان و ضربه ها وجود دارد.

    شرایط خاص مسافرت خانم های باردار
    فشار خون بالا
    سابقه ی سقط جنین
    خونریزی
     دیابت  

    عوارض مسافرت در بارداری،مسافرت خانم های باردار با قطار

    بهترین وسیله برای مسافرت خانم های باردار قطار است

     
    برخی از نکات عمومی برای مسافرت خانم های باردار
    هر ۴-۳ ساعت، حداقل یک لیتر آب برای جلوگیری از هدر رفتن آب بدن بنوشید و برای جلوگیری از عفونت های ادراری از وسایل بهداشتی استفاده کنید.

    غیر از وعده های اصلی غذا، میان وعده هم مصرف کنید.کیفی شامل ساندویچ های کوچک، کشمش، نان های سبوس دار و میوه و سبزی هایی مثل سیب و هویج همراه خود داشته باشید.

    لباس گشاد و راحتی بپوشید. همچنین کفش راحتی به پا کنید.

     همراه خود بالش کوچکی برای جلوگیری از کمردرد داشته باشید.

    در این سفرها یک کارت همراه داشته باشید و روی آن سن خودتان، تاریخ آخرین عادت ماهیانه، تاریخ زایمان، نتایج بارداریهای قبلی، موارد احتمالی ابتلا به بیماری در دوران بارداری، نتایج آزمایشها و سونوگرافی ها، حتی گروه خونی و Rh را در آن ذکر کنید.

    زودتر به فرودگاه یا ایستگاه قطار بروند که اگر اتفاقی افتاد یا در ترافیک ماندند، مجبور نباشند بدوند یا دچار استرس شوند.

    نباید چمدان و بار سنگین همراه ببرید یا حمل کنید.

    هیچ دارویی بدون تجویز پزشک مصرف نکنید و حواستان به رژیم غذایی و برنامه خوابتان باشد. آب و یخ بین راهی مصرف نکنید و حتما بطری آب را هر جا می روید، همراهتان داشته باشید.

    از خوردن گوشتهای نیم پز و غذاهایی که ممکن است قبلا طی روز چند بار گرم شده باشند، خودداری کنید و وعدهای سالم و کوچک در کیف دستی تان داشته باشید.

    میوه و سبزیها را حتما با آب لوله کشی بشویید و بخورید نه آب چشمه و آبشار و تا می توانید از خوردن میوه خام که نمی شود پوستش را کند، بپرهیزید.

    نباید از صبح تا شب پیاده روی و گردش کنید و باید از هر موقعیتی برای استراحت و تجدید قوا استفاده کنید حتی اگر در حد این باشد که مدتی دراز بکشید و پاها را جایی بالاتر از بدنتان قرار دهید.

    شما بیشتر از قبل به دستشویی رفتن نیاز دارید بنابراین هر جایی که دستشویی پیدا کردید، از آن استفاده کنید.

    در مسافرت خانم های باردار  آن ها از مواد غذایی سالم و مطمئن، کم چرب، کم نمک و لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

    برای جلوگیری از سرگیجه و تهوع حین حرکت، می توانند از داروهای ضد تهوع یا متوکلوپرامید به صورت قرص استفاده کنید. البته استفاده از این قرصها برای موارد خفیف و متوسط توصیه نمی شود و در موارد شدید نیز باید تحت نظر پزشک معالج استفاده شود.



:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : پنج شنبه 5 اسفند 1395
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی